Marketingové konzultace tel: +420 603 922 253, e-mail: info@development4project.cz

Mýtus 1 – Reklama mi nefunguje (jak opravdu vyhodnotit (ne)efektivitu marketingu)

Připravil jsem pro vás sérii aplikačních článků k vašemu marketingu zdarma. Postupně vám tedy ukážu marketing z jiného úhlu pohledu a vyvrátím pár zavedených mýtů. Budu vycházet převážně z vlastních zkušeností, výsledků a také nějakého toho studijního materiálu, který jsem za léta svého vzdělávání potkal. Cílem není vám ukázat, kdo je špatný nebo dobrý markeťák, […]

Mýtus 0 – Jak opravdu vyhodnotit (ne)efektivitu marketingu (marketingová série)

V posledních měsících se dostávám k marketingu nadnárodních firem, který nyní mohu srovnat s marketingem pro živnostníky, menší firmy a dokonce i neziskovky. Čím dál více jsem však díky tomu zklamán tím, jak se v Česku učí marketing a hlavně tím, co se NEučí. A právě o tom bude tento článek. Na začátek vám položím […]

Česku chybí vzory

V posledním období přemýšlím nad otázkou, proč je stav dnešní české společnosti takový, jaký je? Jaká je příčina a nabízí-li se nějaké řešení? Nebudu psát o tom, co je v dnešní společnosti špatně a jak moc je to alarmující. Takových článků najdete na internetu mnoho. Vezmu to z jiného úhlu pohledu. Rozhodl jsem se rozvinout […]

Jak správně vložit a popsat obrázky na webu a proč?

Optimalizace obrázků na webu je čím dál aktuálnější téma (což pociťuji zejména z okolí mých klientů, ale nejen nich), tak jsem se rozhodl tomu věnovat tento krátký článek. Předem upozorňuji, že nevymýšlím nic nového. Spíše zpracovávám informace z ověřených zdrojů a přetlumočím běžnému člověku v snadné a pochopitelné formě. Pokud si budete chtít o optimalizaci […]

Počátek pádu aneb jiný úhel pohledu

Stejně jako mnoho z Vás, i mě se dotkla koronakrize 2020/2021. Sleduji ji už od počátku, ale nezajímají mě počty nakažených, protože je nepotřebuji k tomu, abych si uvědomil, že něco není opravdu dobré.  Tuto situaci sleduji z pohledu krizového a procesového managera a zajímá mě, co tato krize způsobí nebo naopak nezpůsobí. Rád z […]

Generační marketing, komu skutečně prodáváte?

Možná už jste slyšeli o nějaké generaci X,Y nebo Z. Co to ale ve skutečnosti znamená a jak se to projevuje v marketingu firem? Pojďme se na to podívat. 🙂 Ze začátku si definujeme dané generace. Je jich několik. Probereme si ty nejznámější. Důležité je si uvědomit, že každá z nich má určitou charakteristiku a […]

7C a Volkswagen

V tomto článku se zaměříme na marketingovou techniku 7C, dle Philipa Kotlera a Garyho Armstronga, která Vám pomůže navrhnout atraktivní a dostatečně zajímavý web, který přiláká lidi k opakované návštěvě. Technika 7C je poměrně jednoduchá. Spočívá překvapivě v tom, že se držíte 7 zásad.  Tyto zásady jsou: Kontext (context) – celková dispozice a design. To […]

Chcete se prosadit? Odlište se, třeba jako Vans.

Chcete se prosadit? Odlište se, třeba jako Vans. V tomto článku se zaměřím na to, jak se můžete prosadit i v prostředí vysoce konkurenčního trhu tím, že se odlišíte. Podíváme se společně na příběh firmy Vans, které se přesně tohle povedlo a díky odlišnému přístupu a poznání potřeb (a nejen těch) svých zákazníků vybudovala přes […]

Jak se projevuje zákaznická orientace na webech velkých hráčů?

Jak už mnozí víte, rád se vzdělávám a rozvíjím své kompetence, jak jen to jde. Dalším materiálem, do kterého jsem se s chutí pustil, je kniha Marketing, kterou sepsali Philip Kotler a Gary Armstrong – mezinárodně uznávaní velikáni v oblasti marketingu, vysokoškolští profesoři a držitelé několika mezinárodních cen. První úkol, který jsem „od nich“ dostal, […]

Zpětná vazba nebo kritika?

Stále si mezi lidmi všímám problému, který sice nepůsobí nijak závažně, avšak je skutečně dosti závažný… Zkuste se zamyslet nad tím, co ve vás vyvolává slovo zpětná vazba. A co kritika? I když se to nezdá, kritika a zpětná vazba jsou dle mého názoru dva úplně odlišné výrazy, avšak mnoho lidí si je velice snadno plete. Při […]

Přesunout se na začátek