Marketingové konzultace tel: +420 603 922 253, e-mail: info@development4project.cz
Bing AI ilustrace

BING AI (R)evoluce na online trhu (nejen v České republice)

Už nějakou dobu se mluví o tom, že přijde umělá inteligence (zkrácené AI), kterou znáte z  futuristických filmů a knih a transformuje způsob, jak běžně fungujeme (což už se v mnoha softwarech děje, i když o tom nevíme). Já myšlenku převedl do způsobu, jak hledáme na internetu (který do určité míry definuje budoucí trendy na online trhu). S nimi tedy i nabídku a poptávku.

Několik let zpět (například v roce 2019) Microsoft oznámil, že takovou technologii tvoří. V roce 2022/2023 nastává první náznak očekávané a predikované transformace, kdy Microsoft oznámil, že tuto technologii už má a pro úzké publikum je již k dispozici na testování. Tak jsem se sám přidal na čekací listinu a před pár dny jsem k technologii skutečně získal přístup. Rád bych se s vámi v následujících měsících podělil o zásadní podněty z mého osobního testování, včetně konkrétních ukázek.

V tomto článku bych se s vámi podělil zejména o první pohledy a predikce (vývoj, který dlouhodobě očekávám) a postupně vás budu informovat, zda jsou predikce reálné nebo ne.

Co je vlastně Bing AI?

Co je Bing AI

Představte si  technologii Tonyho Starka (z Marvelu) J.A.R.V.I.S, které se zeptáte, zadáte jí úkol, aby na internetu něco zjistila/našla a ona vše udělá za vás.

Například: Hledáte nové ojeté auto?

Jarvisovi dáte tedy úkol: Chci nové ojeté AUTO 

  1. Na začátek se ho zeptáte třeba na to – Co by k tomuto tématu doporučil.
  2. Potom vám podle dostupných aut doporučí vhodná ojetá auta a srovnání značek.
  3. Následně mu specifikujete požadavky a rozpočet (na jeho výzvu).
  4. Ještě vás nad rámec dotazu upozorní na další rizika pří výběrku ojetin.
  5. Pak vám najde vhodného dodavatele a taky to, zda na daného dodavatele nejsou na internetu špatné recenze.
  6. No a když si vůz i dodavatele vyberete, pak vám najde i kontakt.
  7. Vy pak jen dodavatele kontaktujete a nemusíte strávit hodiny procházením internetu, srovnáváním cen, protože Jarvis vše udělá za vás… 
  8. A to vše za méně než 7 minut….
  9. Proč byste to nevyužili?

Dámy a pánové, a tohle je Bing AI v praxi

Už víte, proč poukazuji na toto téma jako zásadní záležitost, která změní marketingové trendy dalšího milénia?

V tuhle chvilku se o této změně mluví zejména v zahraničí (začalo to už nejméně před 5 lety). Někteří velcí hráči už dle toho uzpůsobují jejich budoucí směr zaměření a tvoří doporučení, predikce. 

Google například rozjíždí opravdu velkou osvětu v rámci AI a její projevy napříč různými oblastmi našeho života. A jelikož Google je jeden z největších hybatelů trhu a tvoří trendy, je velmi pravděpodobné, že se jeho predikce naplní.

Microsoft jde podobným směrem. A pozici má s Google velmi podobnou.

Zajímavé články jsou pak i zde:

U nás se bavíme o tom, že to ovlivní SEO (což mi mimochodem i AI sama potvrdila). Já jdu však mnohem dál. Jelikož AI nejen, že vše zrychlí, ale také zefektivní a je to velmi návykové…

Bing si umí zapamatovat určité konverzace

Má predikce do následujících let?

  • Nastane zásadní změna zvyklostí uživatelů internetu. Lidé dají přednost tomu, že jejich potřebu, respektive způsob, jak ji naplní, někdo vyřeší za ně nebo jim s tím pomůže.
  • Nastane změna v rámci fungování PPC, SEO i PR aktivit, které budou čím dál více upadat do pozadí, protože se k výsledkům z nich lidé díky chatu s AI ani nedostanou. Jednotlivé zdroje PPC se tomu budou muset přizpůsobit.
  • Sociální sítě budou s AI také pracovat mnohem více, protože jakmile se mění trendy na trhu, zejména FB a Instagram na to reagují uzpůsobením svých nástrojů. Kromě toho i Bing AI poukázal na důležitost sociálních sítí ve spojitosti s ní.
  • SEO jako obor se také změní, protože jak AI sama zmínila, se SEO faktory také pracuje. Ale mnohem zásadnější bude relevance a hodnotný obsah.
  • Nastane i změna v rámci Ecomerce (nákupů přes internet), protože lidé nebudou muset jít na srovnávače. Nebudou muset vidět placenou reklamu (mnohdy ani neuvidí), aby si vybrali vhodný produkt a nejlevnějšího dodavatele (už nyní je cena často faktor rozhodující). Nyní rychleji, snadněji, bez prokliku 10 webů.
  • A o běžné komunikaci mezi lidmi z očí do očí se ani nebavím. Proč se přít  a konfrontovat přímého člověka, když můžete “mluvit” se strojem, který je vždy na vaší straně a komunikuje s vámi vždy na míru toho, co potřebujete.

Tohle je pouze zlomek projevů, které z mého pohledu, prvního testování a znalostí návyků lidí, se brzy projeví. Postupně budu konkretizovat, rozšiřovat, revidovat.

Na konec musím zmínit, že se AI stále učí. Občas je relevance zdrojů sporná a často předloží zdroje zastaralé, ale právě z toho důvodu (mimo jiné) se nyní sama učí. Když jí na to poukážeme, tak to hned vezme v úvahu a další výsledek je více relevantní. Důležité je, že se nedívám na projev v řádu roku či dvou, ale v řádu několika let. Je dobré být na to připraven zavčasu, protože pak “nastane online peklo”.

I když s ní sám komunikuji, mohu potvrdit, že jsou reakce čím dál lepší, hodnotnější a relevantnější. Tedy to bude čím dál více oblíbený nástroj, který se sám (bez zásahu člověka) přizpůsobuje aktuální situaci na trhu a tomu, co lidé opravdu hledají, a to s každou informací, kterou po něm vyžadujete, a čím dál více k tomu dokáže dát “svůj komentář a doporučení”.

Ač se stále Bing AI profiluje pouze jako “vylepšený vyhledávač”, z mého pohledu to velmi brzy bude silný partner pro konzumaci online obsahu. Náš poradce, rádce, pomocník, asistent, který je k dispozici 24/7 bez nároku na mzdu.

A tam ty problémy teprve začnou…O tom však až jindy.

Perlička na konec – jak se článek líbí přímo BING AI?

V rámci testování mě zajímá nejen, jak hledá informace, ale jak nad nimi uvažuje v kontextu. No myslím, že výsledek stojí za to!

Na co se mám Bingu zeptat příště? Chcete něco otestovat? Dejte vědět!

Budu rád za sdílení článku dále nebo zanechaný komentář k tématu. 🙂

Přesunout se na začátek